​Kategori – Basic Camps

​Fitness Performance har, gennem mere end 7 års erfaring, gjort sig i CrossFit og funktionel træning, med både holdtræninger på individuel plan, af både børn, unge, ældre og også på både almen bruger niveau, som på atlet niveau. Og med uddannet instruktør med op til 13 års erfaring indenfor trænings tilgangen og mere end 5000 hold træningers erfaring, har vi sammensat vores helt egen og effektive mulighed for at kunne tilbyde vores resultatskabende – Fitness Performance – Functional Performance Basic Camp, som er for dig, der kan lide at bruge din krop som en helhed, og som ønsker en øget forbedret og forstærket tilgang af viden og praktisk kunnen, og med nøgle elementer bag træningen, som bl.a. er specifik styrke og bevægelighed såvel som motoriske færdigheder med præcision og timing. En del af funktionel træning omfatter relativt hård eller avanceret træning og forudsætter derfor en vis grundform.

Typiske funktionelle grundøvelser er bl.a. dødløft, squat, lunges og i en variation hvor effektiviteten langt hen af vejen skabes via :

  • Balance, dynamisk, statisk, og stabilitet.
  • Koordination, generel samt ben- og armarbejde samtidig.
  • Smidighed, bevægelighed, dynamisk, statisk, efter behov.
  • Udholdenhed, specifik i henhold til behov.
  • Maksimal styrke (og kropsstammestyrke, core stabilitet)
  • Hastighed. start, acceleration, deceleration, stop, variabel hastighed/rytmeskift.
  • Power, kraft, hastighed, acceleration.
  • Agility, inklusive reaktionsevne.

Vores camp har ingen krav til din grundform, men kun krav om, at du kan lide at lære, blive bedre og bevæge dig så effektivt som muligt. Grundformen den opbygger vi gradvis og individuel sammen og forbedre den gennem tilrettelagt, struktureret og progressiv træning.

Vores Functional Performance – Basic Camp tilrettelægges og progredieres efter belastning, sværhedsgrad og risikoelement. Altid med hensyntagen til helbred og form (og vi ved at i holdtrænings øje, skal funktionel træning være differentieret til den enkelte deltager). Hvilket også betyder vi har øje for opstilling af vores træningsopbygning med teknisk sværhedsgrad, eksplosiv og agility træning skal f.eks. ligge først i træningen, efter opvarmning, og varer normalt op til maksimalt 20 min. med en træningstid på 30-45 min. i alt. Der trænes mens muskler og nervesystem er frisk/parat.

** Til dig der vil vide lidt om det mere nørdet bag øvelsesvalg mm.

  • Naturlige, alsidige, hensigtsmæssige, bevægelser; grundmotorik: Bøj, stræk, træk, pres, rotation, gang, løb, hink, hop, spring
  • Fuldt bevægeudslag, full ROM (Range of Motion)
  • Komplekse, sammensatte, bevægelser (stimulere funktion)
  • Koordinationstræning (neuromuskulær funktion)
  • Balance (statisk og dynamisk) og stabilitet (‘core træning’)
  • Bevægelsesrelateret – i sagittal-, frontal- og horisontalplan
  • Afbalanceret træning (pas/dag/uge) for agonist, antagonist og synergister
  • Kvalitet frem for kvantitet
  • “ Kæden er kun så stærk som det svageste led”

Adresseoplysninger

Fitness Performancedk ApS

Nyhøjvej 8, 8600 Silkeborg

Klik her for rutevejledning

Har du nogle spørgsmål?

Telefon: 60229887

E-mail: info@fitnessperformance.dk

​CVR: 42079448

Udfyld vores formular

Sidder du med nogle spørgsmål, eller vil du vide mere? Så kontakt os via formularen her.